Wymiana sprzęgła
Do napraw sprzęgieł używamy następujących części zamiennych: tarcze sprzęgłowe, łożyska oporowe, dociski, uszczelniacze, wysprzęgliki i koła dwumasowe.
Sprzęgło występuje w autach wyposażonych w manualne skrzynie biegów i w zależności od rodzaju silnika może występować również z kołem dwumasowym. Jest tym podzespołem który pośredniczy w przeniesieniu mocy z silnika na układ jezdny pojazdu. Jego niesprawność utrudnia zmianę biegów i prowadzi do uszkodzenia skrzyni biegów. A to już unieruchomienie auta, większe koszty i problemy.
Czasami przy wymianie sprzęgła Klienci zadają nam pytanie ile powinno się przejechać na jednym komplecie. Praktycznie to nie ma katalogowej odpowiedzi na to pytanie i nie ma co w prosty sposób jej szukać. Producenci unikają tego tematu jak ognia i poza ewidentnymi wadami materiałowymi, które praktycznie się nie zdarzają, uzależniają ten parametr od indywidualnych warunków eksploatacji auta. Oznacza to, że im więcej przypadków intensywnej eksploatacji tym krócej sprzęgło wytrzyma. Natomiast zadajmy sobie pytanie, które warunki są najbardziej szkodliwe. Przede wszystkim wszelkiego rodzaju przeciążenia wiążące się nawet z nadpaleniem okładzin ciernych, przykładowo: jazda na półsprzęgle, częste ruszanie pod górę, holowanie ciężkich przyczep, ostre ruszanie z wysokich obrotów. Dla tych kierowców którym często się zdarza holowanie ciężkich przyczep najlepszym rozwiązaniem jest automatyczna skrzynia biegów pracująca na zupełnie innych zasadach i odporna o wiele bardziej na przeciążenia.
W przypadku nieprzewidzianych awarii i poszukując szybkiej naprawy, zapraszamy przyjmiemy auto niezwłocznie.