Naprawy układów chłodzenia
Do napraw układu chłodzenia używamy następujących części zamiennych:
chłodnice silnikowe, chłodnice układu klimatyzacji, wentylatory chłodzenia silnika, wentylatory układu klimatyzacji, płyny chłodnicze, pompy wody, przewody układu chłodzenia i klimatyzacji, termostaty, czujniki temperatury, nagrzewnice, naczynia wyrównawcze, opaski.
Ze względu na wysokie ceny nowych części zamiennych regenerujemy wentylatory chłodzenia silnika i układu klimatyzacji.
Układ chłodzenia jest to podzespół, który ma wpływ na podtrzymanie prawidłowej temperatury pracy silnika, która musi oscylować w granicach ściśle określonych przez Volkswagena. Umożliwia to krążący w układzie płyn chłodniczy (zalecany G12) przejmujący od pracującego silnika znaczne ilości nadmiaru energii.
Jeśli stan techniczny układu będzie prawidłowy nie będzie problemu z rozgrzaniem auta w zimie i ze wzmożonym chłodzeniem w lecie, a także przy dużych prędkościach, gdy silnik szczególnie się rozgrzewa.
Układ chłodzenia za pomocą przewodów sprzężony jest z układem ogrzewania i klimatyzacji. Krążący w układzie płyn chłodniczy zasila nagrzewnicę i umożliwia systemowi nadmuchów rozgrzać kabinę, jest wykorzystywany również przez układ klimatyzacji, aby uzyskać odpowiednia temperaturę.
Dużą rolę w wychwyceniu nieprawidłowości związanych z pracą układu chłodzenia może wykryć sam użytkownik, którego powinny zaniepokoić wycieki płynu chłodniczego, ubytki płynu w zbiorniczku, oraz bardzo złym znakiem jest gdy, kontrolka na desce rozdzielczej wskazuje przekroczenie temperatury dopuszczalnej. Uwierzcie nam Państwo, że lepiej w tej sytuacji zwrócić się o pomoc serwisu, gdyż może dojść do przegrzania się silnika i jego zatarcia. A W tych przypadkach jeśli konieczna będzie większa naprawa silnika, często stosowana jest wymiana silnika na inny używany.
Nie da się ukryć, ze czasami Klienci będąc w przymusowej sytuacji bez szansy na szybki zakup płynu chłodniczego uzupełniają jego braki zwykłą wodą, co zasadniczo nie jest niedopuszczalne, natomiast należy o tym pamiętać i jak najszybciej wymienić całą mieszaninę na zgodną z normami producenta. W przeciwnym przypadku jeśli tego nie dopilnujemy w niskich temperaturach może dojść do rozsadzenia chłodnicy i bloku silnika.
Aby zapewnić poprawne działanie układu chłodzenia należy przynajmniej co dwa lata wymieniać płyn chłodniczy, gdyż traci on swoje własności w czasie, ulegając tak zwanemu starzeniu się. W wyniku czego osłabiają się jego zdolności do smarowania pompy wody, zdolności antykorozyjne, zdolności do niezamarzania, oraz zdolności przeciwdziałania narastaniu kamienia kotłowego utrudniając wymianę ciepła.
W przypadku nieprzewidzianych awarii i poszukując szybkiej naprawy, zapraszamy przyjmiemy auto niezwłocznie.