Wymiana opon
Obecnie sezonowa wymiana opon jest na tyle popularna, że chyba nie musimy jej zalecać. Ogólnie wiadomo, że na pracę opony ma wpływ temperatura, ciśnienie, wiek i stan bieżnika. Dopilnowanie parametrów nie związanych z temperatura leży już tylko w naszej gestii. Ogólnie przyjmowaną zasadą jest, że temperatura około 7 stopni Celsjusza jest temperaturą graniczną dla wyboru stosowania opon letnich lub zimowych. W tym przypadku to głównie niskie temperatury najbardziej pogarszają przyczepność i elastyczność opon uniemożliwiając prawidłowe hamowanie i prowadzenie auta. Szczególnie terminowo zalecamy wykonywać wymiany opon przed okresem zimowym.
Nie zapominaj o wymianie opon Volkswagena!
Wielu Klientów pyta czy szerokość opon zimowych musi być taka sama jak letnich. Nie musi być, opony zimowe mogą być węższe, co w przypadku jazdy po zaśnieżonych drogach spowoduje zwiększenie jednostkowych nacisków opony na podłoże i poprawę przyczepności. Na bocznej powierzchni opony pierwszy parametr oznacza jej szerokość: 195, 205, 215, 225 ….węższa opona w tym przypadku będzie miała wymiar 185, 195, 205, 215.
Szersze opony niż nominalnie, obniżenie profilu i twardsze amortyzatory zawsze w pewien sposób usztywniają zawieszenie i spowodują jego częstsze naprawy.
Ciśnienie w oponach niższe od nominalnego o 5-10% zwiększa zużycie bocznych powierzchni bieżnika, a wyższe od nominalnego zwiększa zużycie środkowych powierzchni bieżnika. Z kolei eksploatowanie auta z ciśnieniem niższym od nominalnego o ½ atm. może spowodować wzrost zużycia paliwa o 10%, a zużycie opon przyśpieszyć 30-40%.
Gdy wiek opon przekroczy 6 lat powinniśmy je wymienić bez względu na stan techniczny bieżnika. Wiek opony możemy odczytać na bocznej powierzchni opony (są to cztery cyfry oznaczające numer tygodnia i rok wyprodukowania, 1008 to 10 tydzień 2008 roku)
Stan techniczny bieżnika oceniamy mierząc wysokości protektora i powinniśmy je wymienić, gdy w oponach letnich nie osiąga 3 mm a w zimowych 4 mm Tak wyeksploatowane opony są mniej odporne na przebicie, a długość drogi hamowania na mokrej nawierzchni może się wydłużyć nawet dwukrotnie, a jazda w koleinach lub w miejscach gdzie zgromadziła się woda wprowadza auto we wślizg jak motorówkę uniemożliwiając prowadzenie auta.
W naszym serwisie zawsze po wymianie opon w Volkswagenie, dodatkowo wyważamy koła, a także oferujemy ich przechowanie.