Naprawy silników
Do napraw silników VW używamy następujących części zamiennych: filtry oleju, filtry powietrza, filtry paliwa, świece żarowe, świece zapłonowe, płyny chłodnicze, paski klinowe i pomocnicze, oleje silnikowe, uszczelki pod głowicą i dekla zaworowego, miski olejowe, kompletne rozrządy, pompy wody, wałki rozrządu, czujniki wałków rozrządu, tłoki, pierścienie tłokowe, zawory, popychacze zaworowe, śruby, koła zębate, koła pasowe, kolektory wydechowe, czujniki masy powietrza, czujniki temperatury, czujniki wału korbowego, intercoolery, silniczki krokowe.
Ze względu na wysokie ceny nowych części zamiennych regenerujemy głowice, turbosprężarki, pompy olejowe, EGR-y, oraz wymieniamy kompletne silniki.
Z punktu widzenia trwałości silnika, przeglądy mają bardzo istotne znaczenie, gdyż oprócz zalecanych czynności serwisowych, wykonywane są również weryfikacje stanu technicznego, dzięki którym można wykryć zużycie podzespołów i wykonać naprawę. Mechaniczne zużycie jest typowe dla wszystkich podzespołów silnika, a ich zużyte elementy składowe mogą spowodować większe awarie. Często przyjeżdżają do nas samochody z poważnymi awariami i Klient dotkliwie przekonuje się jak kończy się czekanie do ostatniej chwili, na przykład zużyta turbina może być przyczyną uszkodzenia silnika, gdyż przedostają się z niej do silnika drobne cząstki metalu i opiłki.
Bardzo ważną rolę odgrywa przestrzeganie terminów obsługi rozrządu według specyfikacji opracowanych przez Volkswagena. Zalecenia te określają kiedy i po jakim przebiegu należy wykonać odpowiednie czynności. Uwierzcie nam Państwo, że lepiej je spełnić, gdyż dzięki temu nie dojdzie do uszkodzenia silnika (głowica, zawory, tłoki i inne).
Kiedy naprawa silników VW jest konieczna?
Dużą rolę odgrywa również sam użytkownik, który może wychwycić wiele nieprawidłowości związanych z pracą silnika, przykładowo: typowe są problemy z rozruchem silnika i to niekoniecznie tylko na zimno, często zdarzają się przypadki, że auto odpala dobrze na zimno a na ciepło gorzej, typowe są również przypadki gaśnięcia po uruchomieniu jak również w czasie jazdy, brak stabilnych obrotów na biegu jałowym, znaczny spadek mocy, zwiększone zużycie paliwa i brak możliwości rozpędzenia auta powinny mocno zaniepokoić, widoczne wycieki i ubytki oleju, oraz płynu chłodniczego, bardzo złym znakiem jest gdy pojawią się ślady oleju silnikowego w zbiorniczku płynu chłodniczego, w zależności od typu silnika dymienie na czarno z rury wydechowej lub na biało, zapocenia, przegrzewanie się silnika, paląca się na desce rozdzielczej czerwona kontrolka oleju lub pomarańczowa silnika i inne.
Jeśli konieczna jest większa naprawa silnika często okazuje się, że nie kalkuluje się ze względu na inne bardziej szansowne możliwości. W tych przypadkach zwykle stosowana jest wymiana silnika na inny używany. Nowe silniki nie mogą być nawet brane pod uwagę, gdyż producenci wyznaczają za nie nierealne ceny. Pozostaje polowanie na dobrą sztukę głównie w Internecie, Ci którzy już to robili wiedzą, że nie jest takie łatwe. Kupując taki silnik nawet nie wiadomo, czy odpali, bez gwarancji, bądź z gwarancją rozruchową „do wyjazdu za bramę”. Kolejnym czułym punktem polowania jest rozpoznanie czy silnik ma kompletny osprzęt, czy nie. Zaliczane do osprzętu turbosprężarki, alternatory, kompresory klimatyzacji, rozruszniki, jednostki sterujące, paski kółka i mnóstwo innych to bardzo drogie detale wpływające na cenę. Ważne jest także, które z nich będą nam potrzebne, a które są dobre w naszym silniku, gdyż uszkodzenie silnika nie oznacza, że osprzęt jest w złym stanie. Wymaga to weryfikacji i oceny. Jednym słowem wymagana jest w tym przypadku dociekliwość i przezorność, aby nie zostać nabitym w butelkę. Wielokrotnie silniki są oskubane z osprzętu, który został rozprzedany na sztuki, a cena została jakby je posiadał. Klientom w naszym serwisie, których dotknęła taka awaria pomagamy w rozwiązaniu tych problemów.
W przypadku nieprzewidzianych awarii i poszukując szybkiej naprawy, zapraszamy przyjmiemy auto niezwłocznie.